안녕하세요! Joy 입니다!
벌써 세번째 문서 해석이네요ㅎㅎ 은근 하면 할수록 재미있는 것 같기도 하고...
근데 생각보다 문서가 엄청 많은거 아세요..?
iOS 플랫폼에 대한 내용만 담으려고 했는데도 무지무지 읽을게 많네요.. 한가한 날은 두세개씩 업로드 해볼게요...!!
사실 얼마나 많은 사람이 내 글을 읽을까 ,, 싶지만
저도 공부할 겸 작성하는 문서라서,, 나중에 누군가라도 제 글이 도움이 되면 좋을테니까,, 열심히 해볼게요ㅎ,ㅎ
오늘은 Lauching 에 대해서 알아볼거에요!
사실 진짜 배포라는게 손도 많이 가고 그만큼 사용자 경험에 대해서도 고려를 할 수 밖에 없잖아요ㅠㅠ
기본적인 내용이지만 실수하기 쉬운 내용들로 구성된 것 같으니 오늘도 한번 같이 읽어봅시다!
Launching
The launch experience has a significant impact on the way people feel about your app.
Launch 경험은 앱에 대한 사람들의 느낌(인식)에 큰 영향을 미칩니다.
Regardless of the device people are using or how long it's been since they last opened your app, the launch experience should be fast and seamless.
사용자가 당신의 장치나 앱을 연지 얼마나 오래 되었는지에 관계 없이 실행 경험은 빠르고 원활해야만 합니다.
The guidelines below can help you design a delightful launch experience. For developer guidance, see Responding to the Launch of Your App.
아래의 지침은 마음에 드는 을 설계하는데 도움이 될 수 있습니다. 개발자 지침은 "앱 출시 대응" 문서를 확인하세요.
Provide a launch screen.
The system displays your launch screen the moment your app starts and quickly replaces it with your app's first screen. The function of a launch screen is to give people the impression that your app is fast and responsive, while allowing initial content to load. To ensure a seamless transition from your launch screen, design a plain screen that resembles your first app screen and doesn't draw attention to itself. For guidance, see Launch Screen.
Launch Screen 을 제공하세요.
시스템은 앱이 시작되는 순간 Launch Screen을 표시하고 앱의 첫번째 화면으로 빠르게 교체합니다. Launch Screen의 기능은 사람들에게 당신의 앱이 빠르고 반응성이 좋다는 인상을 줄 뿐 아니라 초기 콘텐츠를 로딩할 수 있도록 하는 것입니다. Launch Screen에서 원활한 전환을 위해 첫번째 앱 화면과 비슷하고 눈에 띄지 않는 일반 화면을 디자인합니다. 가이드라인 문서는 "Launch Screen" 문서를 확인하세요.
Launch in the appropriate orientation.
If your app supports both portrait and landscape modes, it should launch using the device’s current orientation. If your app only runs in one orientation, it should always launch in that orientation and let people rotate the device if necessary. Unless there’s a compelling reason not to, an app in landscape mode should orient itself correctly, regardless of whether the device was rotated left or right. For guidance, see Adaptivity and Layout.
적절한 방향으로 시작합니다.
앱이 세로모드와 가로모드 모두르 제공하는 경우, 장치의 현재 방향을 사용해서 시작해야 합니다. 앱이 한 방향으로만 실행되는 경우, 프로그램이 항상 해당 방향으로 실행되고 필요한 경우에는 사용자가 장치를 회전할 수 있도록 해야합니다. 특별한 이유가 없는 한 가로모드의 앱은 장치를 왼쪽 또는 오른쪽으로 회전했는지와 관게없이 올바른 방향을 설정해야 합니다. 가이드라인 문서는, "Adaptivity and Layout" 문서를 확인하세요.
Avoid asking for setup information up front.
People expect apps to just work. Design your app for the majority of users and let the few that want a different configuration adjust settings to meet their needs. As much as possible, get setup information from device settings and defaults, or through a synchronization service, such as iCloud. If you must ask for setup information, prompt people to supply it the first time they open the app, and let them modify it later in your app’s settings.
설정 정보를 미리 요청하지 마십시오.
사람들은 앱이 그저 작동하기를 기대합니다. 대다수의 사용자를 위해 앱을 설계하고 다른 구성을 원하는 소수의 사용자가 필요에 맞게 설정을 조정하도록 하십시오. 가능한 한 장치 설정 및 기본값 혹은 iCloud와 같은 동기화 서비스를 통해 설정 정보를 가져옵니다. 설정 정보를 요청해야 하는 경우 앱을 처음 열 때 해당 정보를 제공하고 나중에 앱 설정에서 수정할 수 있도록 요청합니다.
Avoid showing in-app licensing agreements and disclaimers.
Let the App Store display agreements and disclaimers so people can read them before downloading your app. If you must include these items within the app, integrate them in a balanced way that doesn’t disrupt the user experience.
앱 내에서 라이센스 계약 및 고지 사항을 보여주지 않도록 합니다.
사람들이 앱을 다운로드하기 전에 읽을 수 있도록 앱스토어에 계약 및 고지사항을 표시하도록 합니다. 이러한 항목을 앱에 표시해야 할 경우, 사용자 경험을 방해하지 않는 균형잡힌 방식으로 통합하십시오.
Restore the previous state when your app restarts.
Don't make people retrace steps to reach their previous location in your app. Preserve and restore your app’s state so they can continue where they left off.
앱이 재시작될 때 이전 상태를 저장합니다.
사람들이 당신의 앱에서 자신의 이전 위치에 도달하기위해 스텝을 되짚어가지 않도록 합니다. 중단했던 위치에서 계속할 수 있도록 앱의 상태를 보존하고 복원합니다.
Don’t encourage rebooting.
Restarting takes time and makes your app seem unreliable and hard to use. If your app has memory or other issues that make it difficult to run unless the system has just booted, you need to address those issues.
재부팅을 권장하지 마십시오.
재시작은 시간이 걸리고 앱을 신뢰할 수 없게 만들고 사용하기 힘들게 만듭니다. 앱에 메모리나 기타 문제로 인해 시스템이 방금 부팅되지 않은 경우 당신은 이러한 문제를 해결해야 합니다.
Avoid asking people to rate your app too quickly or too often.
Asking for a rating soon after first launch — or too frequently while people are using your app — is annoying and likely to decrease the amount of useful feedback you receive. To encourage well-considered feedback, give people time to form an opinion about your app before asking for a rating. Always provide a way to opt out of rating prompts and never force people to rate your app.
사람들에게 당신의 앱 등급을 너무 빨리 혹은 자주 묻는것을 피하십시오.
첫번째 출시 직후 혹은 너무 자주 등급을 묻는 것은 짜증나는 일이며 당신이 받는 유용한 피드백의 양을 감소시킬 수 있습니다. 잘 고려된 피드백을 북돋우기 위해, 평가를 요청하기 전에 사람들에게 당신의 앱에 대한 의견을 형성할 시간을 주십시오. 평가창에서 참여하지 않는 방법을 항상 제공하고 앱에 등급을 매기도록 강요하지 마십시오.
오ㅏ아 세번째 문서도 끝이에요!!
마지막 항목 말인데.. 제가 사용하는 앱에서 진짜 접속할 때마다 rating을 묻는 앱이 있는데..
정말 귀찮더라구요.. 아직 후기를 남길만큼 충분히 사용해보지도 않은것 같은데 말이져
암튼ㅎㅎ 오늘은 Lauching에 대한 문서를 한번 읽어봤습니다!!!
[ 출처 ]
https://developer.apple.com/design/human-interface-guidelines/ios/app-architecture/launching/
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